Apie mane
Savo darbą pradėjau 1998 metais UAB „Kreisena“, autošaltkalviu. Montavome pirmos kartos dujinę įrangą LOVATO, KARGAS LANDI, LANDI RENZO. Vėliau pradėjome montuoti įrangą su liambda kontrole. Buvo tokie laikai, kada buvo daug darbo, bet minimumas informacijos. Visur reikėjo vadovautis savo protu, kas davė labai efektyvę patirtį montujant, reguliuojanr ir remontuojant dujinę įrangą.Vėliau stažavausi įrangos montavimo kursuose Italijoje.
2002 metais perėjau dirbti į UAB „Du ponai“. 2005 metais mokiausi Respublikiniame energetikų mokymo centre ir gavau „suskystintų dujų kuro sistemų automobiliuose įrengimo ir eksploatavimo vadovo“ kvalifikaciją. Turiu leidimą atlikti pavojingus darbus su dujomis. Mūsų įmonė viena įš pirmųjų Lietuvoje pradėjo IV kartos AG įrangos montavimą.,OMVL įpurškimo sistemas į įpurškimo kollektorių.
Lygiagrečiai montavimams, buvo pradėtas dujinio kompiuterio gamyba. Į gamintojų grupę įėjau ir aš. Aš buvau atsakingas už stendinius ir lauko bandymus. Įranga buvo kuriama ne teoriniu pagrindu, bet praktiniu. Tai lėmė visapusiškai universalaus ir patikimo kompiuterio sukurimą. Teko daug išanalizuoti techninės informacijos apie dujinę įrangą ir variklių darbą bendrai. Montavimo padalinyje pasitaikydavo automobilių kurie turėjo variklio defektų nejaučiamų dirbant benzino kuru, bet sumontavus dujas atsirasdavo įvairios problemos, kurios lemdavo dujinio kompiuterio darbą. Buvo rašomos programos konkrečiam automobiliui, o vėliau tie pakeitimai būdavo įdiegiami į bendrą versiją. Toks gamybos ir modernizacijos procesas buvo ganėtinai ilgas, bet REZULTATAS TO VERTAS.
Tobulėjant įrangai tobuėjo ir mano žinios apie įvairių variklių principinį darbą. Taip pat išsiaiškinau beveik visų dujinės įrangos gamintojų kompiuterių darbo principus. Dėl to, kad aš buvau projekto dalimi, 2005 metais asmeniškai dalyvavau laboratoriniuose bandymuose gaunant europos sertifikatą 67R.
Apart pagrindinio darbo montuojant įrangą teko labai daug važinėti po komandiruotes, montavimo ir programavimo apmokymams. Tais metais Turkijoje buvau šešis kartus, išvažinėjau visą šalį skersai ir išilgai, teko mokyti ir Irano specialistus. Daugelis pavydėdavo „sekasi vėl į Turkiją važiuosi“, bet tai buvo labai sudėtinga, miegodavau po keturias valandas. Bet viskas buvo padaryta kuo puikiausiai. Rezultatai buvo puikūs.
Labai dažnai teko mokyti Baltarusijos montuotojus, Naugarduko dujinės įrangos gamyklos specus. Dalyvavau daugelyje parodų Ukrainoje-SND ir CNG pasaulis, Maskvoje -GASSUF, Lenkijoje- GASFORUM.
Padėjau pradėti dujinį verslą Londone, Graikijoje Salonikuose, Ispanijoje. Letuvoje mokiau atstovus iš Anglijos, Vokietijos, Australijos, Bulgarijos, Tailando, Albanijos.
Tarptautinis bendradarbiavimas davė dideli pažistamų tinklą, kurie esant reikalui gali aptarnauti mano klientus savo regione, o aš aptarnauju jų klientus čia, ir tai didžiąja dalimi vyksta garantiniu pagrindu.
Vienas iš pirmųjų Lietuvoje sumontavau FSI ,TSI variklių dujinę irangą.
Per visą darbo laiką sumontavau virš 5000 automobilių dujų įrangos komplektų ir galiu pasigirti tuo, kad nebuvo atsisakyta nei vienos įrangos dėl blogo jos darbo. Jei būdavo tai visada buvo automobilio defektas, kurio paieška kartais užimdavo iki savaitės.
Patirtis parodė, kad dujinės įrangos sistema dirba su daugeliu automobilių (AUDI, BMW,,VW,SUBARU,TOYOTA, MB, CITROEN.,PEUGEOT ir kt.) su sąlyga jog automobilis techniškai tvarkingas. Reikia pažymėti jog ne tik montavimo taisyklingumas, bet ir mokėjimas dirbti su diagnostine įranga lemia kaip teisingai suderinti dujinį kompiuterį. Taip automobilis kažkaip važiuos, bet klausimas, ar tai bus optimaliausias jo darbas, juk neteisingai sureguliuotos dujos gali paveikti patį variklį. Bet kas, kas montuoja dujinę įrangą turi turėti minimalų diagnostinį komplektą tai - dujų analizatorius, degimo tikrinimo stendas, skaneris pasijungti prie automobilio kompiuterio.
Jeigu montuotojas neturi to minimalaus dignostinio komplekto –tai kokia gali būti darbų garantija?
Pats aš kasdien naudoju visą tą įrangą ir galiu pagal jų parametrus sureguliuoti arba nustatyti gedimus, lemiančius dujinės įrangos darbą.
Pats aš kasdien naudoju visą tą įrangą ir galiu pagal jų parametrus sureguliuoti arba nustatyti gedimus, lemiančius dujinės įrangos darbą.
Nuo 2010 metų dalyvauju dujinės įrangos dyzeliniams varikliams kūrime. Pats antrus metus važinėju dyzeliu/dujomis ir manau, kad tai didelė perspektyva.